Прeдстoятeль Прaвoслaвнoї цeркви Укрaїни, митрoпoлит Київський і всієї Укрaїни Eпіфaній в інтeрв’ю Рaдіo Свoбoдa рoзпoвів, як ПЦУ прaцює нaд уніфікaцією цeркoвниx трaдицій і пoвeртaє “вкрaдeні”, следовать його словами, Росією, передає УНН.
Коментуючи питання ради те, що в таких речах, як богослужбовий спів, зовнішній вигляд ієрархів тощо, “помітно, що трендец базується саме нате московській традиції”, господин ПЦУ відповів: “Приставки не- все базується. Чому? Якщо говорити относительно російську традицію, ведь це певною мірою є українська традиція, яка була забрана свого часу з Києва”.
“Духом ми працюємо надо тим, щоб уніфікувати і спів. У нас є фахівці, які займаються розробкою богослужбових книг, щоб любое уніфікувати. Але возьми це потрібен полоса”, — сказав Епіфаній.
“Це стосується і богослужбового одягу. Якщо ви за один присест подивитеся, то більшість духовенства шабаш ж таки поступово самостійно змінює. Ми приставки не- примушуємо. Бо силою ніколи без- прищепиш любов задолго. Ant. с чогось. І священнослужителі повинні поступово самостійно наступить до усвідомлення. І я бачу, що цей процес досить інтенсивно духом розвивається. Потрібен тільки часочек”, — додав він.
Быть цьому предстоятель ПЦУ ще однажды наголосив: “Якщо говорити насчет російські традиції, так треба знати ще й історію, що це свого часу були вкрадені українські добрі традиції. Тому я думаю, що з когда-когда українська церква если більше змінюватися, реформуватися і робити аминь задля того, щоб бути интеллектуально корисною кожному українцеві”.
У Російській православній церкві, яка тривалий время існувала як неканонічна, в розколі зі світовим православ’ям і в відриві від нього, значна частина богослужбових практик віддалилася від первісних грецьких. Коль в 17-му столітті в РПЦ почали повертати традиції грецького зразка, їх запозичали в Київській митрополії Вселенського патріархату, -де старі церковні практики були збережені. Невдовзі РПЦ анексувала Київську митрополію, самолично перепідпорядкувавши її Москві. Відтоді в території Росії і України діяла єдина церковна організація і спільні богослужбові практики; рядом цьому деякі з таких практик української церкви були фактично втрачені.